Monitor Audio BX5 vloerspeaker / zwart, bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Monitor Audio BX5 vloerspeaker / zwart, bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

ros nieuwenburg 26-12-2012

Deze boxen geven een heerlijk geluid. Uren luisteren en niet vermoeid raken. Wat voor soort muziek je ook speelt het kinkt gewoon altijd in balans. Verslavend om naar deze boxen te luisteren. Ze hebben wel een goede versterker nodig. Eerst gespeeld met een Denon van mindere kwaliteit (toen kwamen ze niet geheel tot hun recht) maar later gekombineerd met een Yamaha AS-500 en toen viel alles op zijn plaats......

joan1970 02-05-2012

Na veel problemen gehad te hebben met een 2.1 set van een ander merk hebben we besloten om te gaan voor 2 kleine zuiltjes.
We zijn er goed voor gaan zitten bij de audiowinkel en hebben verschillende merken beluisterd.
Uiteindelijk waren deze BX5 en de B&W CM 7 die veel duurder was over.
Maar geloof het of niet de BX 5 klinkt een stuk voller dan de B&W.
Dat gaf dan ook de doorslag.
We hebben een stereo versterker van Onkyo die 100 watt per kanaal geeft en dat klikt super samen met de BX5.
De BX 5 klinkt mooi zuiver in het hoog en heeft een prachtig midden dat afgemaakt word door een volle en warme bas.
We hebben geen moment spijt van deze set en elke dag verbaas ik me weer als ik muziek luister of een film kijk.
Zoek je een kleine zuil dan is de BX5 zeker het luisteren waard.

braudi 15-01-2011

Sind 31 december 2010 deze BX5 van Monitor Audio aangeschaft,de opvolger van de BR5 een niet al te grote vloerstaander.
Afwerking absoluut schitterend geen schroeven zichtbaar bij de speakers, de zijkanten van het voorpaneel zijn mooi afgerond. Ik heb ze in het zwart.
Nu na bijna 2 weken spelen beginnen de zuiltjes van 85 cm hoog, 16,6 breed en 25 cm diep en 89,5 cm hoog incl vloerplaat, spikes en onderzetschoteltjes(tegen beschadigen van de houten vloer)een beetje los te komen. Het geluid uit deze boxen verbaast absoluut, zeker als je het afzet tegen de grote van de kast. Hoge tonen zijn echt fenomenaal spatzuiver dit komt doordat er de nieuwste c/cam gold tweeter is geplaats uit de duurdere serie´s.
Het midden is nutraal en het laag is strak en zuiver.
Aan de voorzijde een baspoort en aan de achterzijde is bovenaan de speaker ook een baspoort geplaatst, deze zit dicht met een softdop. Het geluid zonder softdop wordt een iets te wollig in het laag, komt doordat de speakerbox nog niet ideaal staat geplaatst maar daar komt binnenkort verandering in.
Ik heb de Monitor Audio aangesloten op de nieuwste Yamaha A-s500 versterker van ruim 2 x 85 watt bij 8 ohm. Perfecte versterker die zeer krachtig zijn werk doet.De speakers worden ondersteunt door een subwoofwer van yamaha type yst-sw325 die de bas ondersteunt. Zet de subwoofer niet te luid , een lichte ondersteuning is ruim voldoende omdat de BX5 al een redelijke bas van zich zelf heeft.Binnenkort arriveert de Yamaha cdx-397mk2 cd speler. Al met al zeer tevreden .Voordat de speaker echt los is ben je een maandje verder want merk nu al dat alles iets krachtiger wordt. Ga gewoon luisteren naar deze uitstekende speaker bij de hifi specialist het zal je verbazen hoe strak en zuiver Monitor audio deze box laat klinken. En dat voor een heel schappelijke prijs.